fredag 20 januari 2012

Billigaste ansiktsmasken är...

Honung! Kladdigt men såå bra! Ett gammalt beprövat huskurstips.. Testa både som ansiktsmask och som cerat på läpparna. Honungen lindrar och läker torr och narig hud. Bra till torr och trött hy. Den är även bra till sår och andra lättare hudåkommor då den både är lite smärtlindrande och effektiv mot endel bakterier och virus.

Glöm inte att koppla av! Stäng av mobilen och lägg dig på sängen. Sätt på ljuvlig musik och lägg ett par gurkskivor på ögonen och försök att inte tänka på någonting! Bara NJUT!





Har du problem med torra händer och fötter? Testa att blanda lite honung och ekologisk olivolja. Smörj in händer och fötter och sitt med detta så länge som möjligt. (Du kan ju titta på filmsnutten här ovanför! Otroligt fin video!) Det är jättebra om honungen får sitta på över natten.. Ju längre tid desto bättre!

Önskar er en underbar helg!
Kram / Linda

2 kommentarer:

  1. tack för tipset!
    gick genast och köpte mig en burk med renee voltaires honung och smetade in ansiktet.
    sköljde av efter ca 20 min och tyckte att hyn kändes fantastisk efteråt!
    älskar känslan av att använda naturliga produkter i mitt ansikte och ändå känna sig ren, fräsch och fin i hyn (använder mig annars av vallebergas jojoba olja som rengöring och havtornsolja som fuktgivare och jag upplever att min hy har aldrig varit som bra som nu - inte ens med de DYRA salongsmärkena jag använde förut).
    tack för en fin blogg! :-)

    SvaraRadera
  2. Anonym.. Tack snälla! Härligt att höra! Vad roligt att jag kunde bidra med inspiration och tips!

    SvaraRadera